COMUNICADO: La Ley de propiedad intelectual da el adiós a Google News

 Google-News_logo

Des de SFLB lamentem (una vegada més) els efectes tan nocius que s’estan produint arran de l’aprovació de la Llei de la Propietat Intel·lectual que entrarà en vigor el proper 1 de Gener del 2015. Una de les conseqüències de l’aprovació de la llei esmentada és la ‘Taxa Google’, que porta el nom del gegant tecnològic, però que s’aplicarà a totes aquells companyies digitals que posin enllaços que redirigeixin a webs de diaris digitals. Això ha comportat que Google suspengui i tanqui el seu servei de Google News, que agrupava notícies de tots els mitjans digitals del territori espanyol. Estem convençuts que la caiguda del tràfic de visites farà reflexionar als diaris digitals. L’aplicació en qüestió aportava un gran valor afegit a l’usuari, que no havia de cercar diari per diari, sinó que podia consultar-les totes a l’ensems.
La ‘Taxa Google’ atempta contra la llibertat d’empresa, el desenvolupament d’Internet i dinamita la creació de nous projectes empresarials.

Des de SFLB lamentamos (una vez más) las consecuencias tan nocivas que se están sucediendo a raíz de la aprobación de la Ley de Propiedad Intelectual, que entrará en vigor el próximo 1 de Enero del 2015. Una de las consecuencias de la aprobación de dicha ley es la ‘Tasa Google’, que lleva el nombre del gigante tecnológico, pero que se aplicará a todas aquellas compañías digitales que pongan enlaces que redirijan a webs de diarios digitales. Esto ha llevado a Google a suspender y cerrar su servicio de ‘Google News’, que agrupaba noticias de todos los medios digitales del territorio español. Estamos convencidos que la caída del tráfico de visitas (ya sucedió con el mayor grupo editorial de Alemania) hará reflexionar a los medios digitales y al Gobierno. La aplicación en cuestión daba un gran valor añadido al usuario, ya que no tenía que buscar periódico por periódico sino que podía consultarlos todos al mismo tiempo.

La ‘Tasa Google’ atenta contra la libertad de empresa, el desarrollo de Internet y dinamita la creación de nuevos proyectos empresariales.

0
0

0 Comments

Leave a reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

*


− 1 = dos

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>